Regulamin gabinetu

§1 Podstawa prawna

1. Sensifi Monika Adamczyk – gabinet fizjoterapii dzieci i niemowląt oraz Integracji Sensorycznej (dalej Gabinet) jest firmą, w której świadczone są usługi fizjoterapeutyczne oraz z zakresu Integracji Sensorycznej.
2. Gabinet znajduje się w Łodzi, przy ul. Gimnastycznej 126.
3. Firma posiada wpis do Rejestru Praktyk Zawodowych Fizjoterapeutów o Nr Z-244726-20211019

§2 Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady świadczenia usług fizjoterapeutycznych oraz Integracji Sensorycznej w ramach wykonywania zawodu fizjoterapeuty i certyfikowanego diagnosty i terapeuty SI.
2. Niniejszy Regulamin znajduje się na stronie internetowej www.sensifi.pl oraz jest przekazywany każdemu Pacjentowi podczas pierwszej wizyty w gabinecie.
3. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z przestrzegania jego zasad.

§3 Cele i zadania

1. Celem działania Gabinetu jest świadczenie przez wykwalifikowany personel usług z zakresu fizjoterapii i Integracji Sensorycznej
2. Do zadań Gabinetu należy w szczególności zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług fizjoterapeutycznych i z zakresu Integracji Sensorycznej, z zastosowaniem znanych i sprawdzonych
metod terapeutycznych, przestrzeganie etyki zawodowej, działanie promujące profilaktykę zdrowia, przestrzeganie praw Pacjenta oraz świadczenie usług z uwzględnieniem potrzeb i bezpieczeństwa Pacjenta.

§4 Czas i miejsce świadczenia usług

1. Sensifi Monika Adamczyk – gabinet fizjoterapii dzieci i niemowląt oraz Integracji Sensorycznej jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych wcześniej przyjęć pacjentów. Właściciel zastrzega sobie możliwość nieobecności w gabinecie i nie prowadzi zapisów stacjonarnie poza czasem trwania wizyty.
2. Miejscem świadczenia usług jest siedziba Gabinetu. Usługi prowadzone są również mobilnie.
3. Zarówno pomieszczenie Gabinetu, jak i wykorzystywane w nim urządzenia spełniają wymagania, jakim powinny odpowiadać podmioty wykonujące działalność leczniczą, w tym także praktykę zawodową fizjoterapeutów oraz terapeutów i diagnostów SI.

§5 Zasady rezerwacji i odwoływania wizyt

1. Rezerwacji wizyty można dokonać internetowo, przez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie internetowej www.sensifi.pl, mailowo : kontakt@sensifi.pl oraz poprzez zapisy on-line na portalu https://zarejestrowani.pl/w/11UNR55_GWCp8GdBdOxFrA/ .
2. Dokonując rezerwacji należy podać imię, nazwisko i numer telefonu do kontaktu.
3. Istnieje możliwość przeniesienia wizyty na inny termin pod warunkiem dostępności wolnych miejsc i telefonicznym uprzedzeniu o zmianie co najmniej 24 godziny przed planowaną wizytą. Numer telefonu do terapeuty prowadzącego konsultację zostanie podany po realizacji zapisu (w formie wspomnianej w §5 pkt 1).
4. Odwołania wizyty można dokonać telefonicznie lub SMS-owo nie później niż 24 godziny przed umówionym terminem. Wyłącznie w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia możliwość odwołania
wizyty zostaje wydłużona i przysługuje najpóźniej do godziny 9:00 w dniu planowanej konsultacji.
5. Odwołanie wizyty później niż 24 godziny przed zaplanowanym terminem (lub do godziny 9:00 w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia) skutkuje koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny konsultacji. Należność zostanie doliczona do rachunku podczas kolejnej wizyty.
6. Niestawienie się w ustalonym terminie bez uprzedniego odwołania wizyty skutkuje koniecznością wpłaty zadatku za kolejną wizytę w wysokości 100 % jej podstawowej ceny, który to przepada z chwilą niepojawienia się w umówionym czasie, oraz uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny nieodbytej konsultacji (należność zostanie doliczona do rachunku podczas wizyty). 2. Miejscem świadczenia usług jest siedziba Gabinetu. Usługi prowadzone są również mobilnie.
3. Zarówno pomieszczenie Gabinetu, jak i wykorzystywane w nim urządzenia spełniają wymagania, jakim powinny odpowiadać podmioty wykonujące działalność leczniczą, w tym także praktykę zawodową fizjoterapeutów oraz terapeutów i diagnostów SI.

§6 Organizacja i przebieg wizyty

1. Pacjent proszony jest o przybycie na wizytę kilka minut wcześniej przed wyznaczoną godziną.
2. Spóźnienie się na wizytę skutkuje skróceniem czasu terapii i pełną odpłatność za wizytę.
3. Na terenie Gabinetu obowiązuje konieczność zmiany lub zdjęcia obuwia zewnętrznego.
4. Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzony wywiad i badanie przedmiotowe, a także, na ich podstawie, określony cel i plan terapii.
5. Przed przystąpieniem do terapii Pacjent lub jego Opiekun wyraża zgodę na piśmie na jej przeprowadzenie.
6. Fizjoterapeuta może odmówić przeprowadzenia terapii bądź przerwać zabieg, jeśli:

a. zauważy objawy infekcji tj. kaszel, katar, podwyższona temperatura, wymioty, biegunka, zarówno u Pacjenta jak i jego Opiekunów (nie są akceptowane również objawowe pozostałości po przebyt niedawno chorobie),
b. Pacjent lub jego Opiekun nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
c. uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
d. podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie zmian w wyglądzie.

6. Do terapii Pacjent rozbiera się według zaleceń terapeuty (w przypadku niemowląt zaleca się posiadanie pieluszki tetrowej, pampersów na zmianę).
7. Sensifi Monika Adamczyk – gabinet fizjoterapii dzieci i niemowląt oraz Integracji Sensorycznej prowadzi dokumentację medyczną oraz zapewnia ochronę danych w niej zawartych.
8. Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona na pisemny wniosek:
a. Pacjenta, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez Pacjenta,
b. zakładowi opieki zdrowotnej i osobom wykonującym zawód medyczny poza zakładami opieki zdrowotnej, jeśli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
c. innym, upoważnionym na podstawie obwiązujących przepisów, podmiotom.
9. Opinie pisemne wydawane są na prośbę Pacjenta lub jego Opiekuna za opłatą zgodną z Cennikiem Usług w ciągu 7 dni od zgłoszenia potrzeby uzyskania opinii.
2. Dokonując rezerwacji należy podać imię, nazwisko i numer telefonu do kontaktu.
3. Istnieje możliwość przeniesienia wizyty na inny termin pod warunkiem dostępności wolnych miejsc i telefonicznym uprzedzeniu o zmianie co najmniej 24 godziny przed planowaną wizytą. Numer telefonu do terapeuty prowadzącego konsultację zostanie podany po realizacji zapisu (w formie wspomnianej w §5 pkt 1).
4. Odwołania wizyty można dokonać telefonicznie lub SMS-owo nie później niż 24 godziny przed umówionym terminem. Wyłącznie w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia możliwość odwołania
wizyty zostaje wydłużona i przysługuje najpóźniej do godziny 9:00 w dniu planowanej konsultacji.
5. Odwołanie wizyty później niż 24 godziny przed zaplanowanym terminem (lub do godziny 9:00 w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia) skutkuje koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny konsultacji. Należność zostanie doliczona do rachunku podczas kolejnej wizyty.
6. Niestawienie się w ustalonym terminie bez uprzedniego odwołania wizyty skutkuje koniecznością wpłaty zadatku za kolejną wizytę w wysokości 100 % jej podstawowej ceny, który to przepada z chwilą niepojawienia się w umówionym czasie, oraz uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny nieodbytej konsultacji (należność zostanie doliczona do rachunku podczas wizyty). 2. Miejscem świadczenia usług jest siedziba Gabinetu. Usługi prowadzone są również mobilnie.
3. Zarówno pomieszczenie Gabinetu, jak i wykorzystywane w nim urządzenia spełniają wymagania, jakim powinny odpowiadać podmioty wykonujące działalność leczniczą, w tym także praktykę zawodową fizjoterapeutów oraz terapeutów i diagnostów SI.

§7 Prawa i obowiązki Pacjenta

1. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma prawo do:
a. poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel Gabinetu,
b. świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
c. uzyskania rzetelnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach terapeutycznych, następstwach ich zastosowania lub zaniechania,
d. pełnej dyskrecji jego osoby,
e. pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegu,
f. wyrażenia zgody lub odmowy wykonania zabiegu po uzyskaniu odpowiednich informacji.
2. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma obowiązek:
a. poinformować personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych schorzeniach orazistniejących przeciwwskazaniach do terapii,
b. poinformować personel o aktualnych urazach, stanach bólowych i innych objawach powstałychwskutek przeprowadzonej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na przebieg dalszej terapii,
c. przestrzegania zasad higieny osobistej,
d. posiadania stroju sportowego oraz środków higienicznych dla mniejszych dzieci podczas terapii,
e. przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty,
f. okazania skierowania na zabiegi (jeśli takie posiada) i dodatkowych wyników badań (USG, RTG, MRI itp.).

§8 Postanowienia końcowe

1. Każdy Pacjent zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem (co oświadcza na piśmie) i przestrzegania jego zasad.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy prawa.
3. Sensifi Monika Adamczyk – gabinet fizjoterapii dzieci i niemowląt oraz Integracji Sensorycznej zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. O każdej zmianie Pacjent zostanie poinformowany telefonicznie, za pośrednictwem wiadomości SMS.
4. Niewyrażenie zgody na postanowienia Regulaminu jest równoznaczne z brakiem możliwości korzystania z usług Gabinetu.
5. Wszelkie skargi/ wnioski Pacjent może składać na piśmie na adres korespondencyjny: Sensifi Monika Adamczyk – gabinet fizjoterapii dzieci i niemowląt oraz Integracji Sensorycznej, ul. Gimnastycznej 126, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@sensifi.pl. Wszystkie skargi/ wnioski rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia ich wpływu.1

§9 Przetwarzanie i ochrona danych osobowych

1. Dane osobowe Pacjenta przetwarzane są na zasadach opisanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Obowiązek informacyjny – art. 13 RODO przekazywany jest Pacjentowi podczas pierwszej wizyty jako odrębny dokument. Regulamin w powyżej formie obowiązuje od 27.06.2022 roku.